Welcome To All Members PKPG B&K 2005/2008

Welcome to this blog to all members exspecially all communities in Pkpg Bimbingan dan Kaunseling, Universiti Putra Malaysia 2005/2008. Please sign in the guestbook as a member. We appreciate all of you to write anything you like and publish to this site. If you have collections of photo about our activities last time, we appreciate that you can publish as a memories photo collection. Hope you enjoy this site, and make this site as your own site. Get the username and password with Tang Meng or in your email. Good Luck for your coming exam.

Please Sign This Guestbook

Wednesday, November 7, 2007

Kenapa Saya Istimewa ?

Jennie S. Bev dalam blognya telah menulis tentang topik bertajuk ‘Why I’m So Special” . Jennie adalah seorang penulis buku “Success Mindset” dan “The Greatest Success Secret” .Jawapan mudah yang diberikan adalah kerana tiada seorangpun insan di dunia ini diciptakan sama di antara satu sama lain. Allah mencipta manusia berbeza daripada yang lain. Itulah Keistimewaannya. Dan keistimewaan yang saya miliki tidak membutakan mata untuk mengucapkan “ Syukur ke hadrat Allah di atas segala limpah kurnianya yang menjadikan saya satu anugerah di muka bumi ini”.
Kenapa saya Istimewa dan harus berterima kasih kepada yang maha esa! Di bawah ini adalah 10 perkara yang menjadikan saya istimewa dibandingkan dengan orang lain di dunia ini.

1. Syukur kerana saya masih mempunyai keluarga dibandingkan dengan mereka yang kehilangan ahli keluarga dan menderita.
2. Syukur tak terhingga kerana saya mempunyai saudara mara dan rakan sekeliling yang banyak membantu dan menyokong saya selama ini.
3. Syukur kerana saya masih boleh makan dan minum setiap hari. Nun di luar sana ada yang tidak dapat makan dan kebuluran sepanjang masa.
4. Syukur kerana saya dianugerahkan kesihatan yang membantu saya untuk berfungsi dengan baik di muka bumi ini dibandingkan mereka yang terlantar menderita pelbagai penyakit.
5. Syukur dan syukur kehadratnya kerana saya mempunyai segala kemudahan asas yang mana di luar sana mungkin tidak berupaya memilikinya.
6. Syukur kerana kehidupan saya dilimpahkan kurnianya yang tidak terhingga sehingga tak terungkap dengan ucapan terima kasih.
7. Syukur kerana Allah menyayangi saya sebagai hambanya.
8. Syukur dan alhamdullillah kerana kenikmatan hidup tidak melupakan saya kepadanya.
9. Syukur sekali lagi kerana saya belajar sesuatu dari Jennie’s blog yang membuka mata hati dan minda agar berfikir tentang pentingnya kesyukuran kepada ilahi.
10. Dan syukur kerana dari saat ini saya masih lagi bernafas dan meneruskan hidup ini dengan sempurna.

Dan Syukur...syukur….syukur.. tak terhingga atas segalanya.
Pada saat ini, saya mahu pembaca melahirkan kesyukuran mereka kepada Allah. Luangkan masa anda dan tuliskan 10 sebab kenapa anda harus bersyukur kepada Allah! Mulakan sekarang. Sekalipun anda tidak tahu bagaimana untuk meluahkan kesyukuran itu, tuliskan apa saja yang membezakan anda dengan insan lain di dunia ini. Itulah keistimewaan anda. Ingat anda adalah istimewa dan saya percaya selepas ini anda akan merasakan betapa istimewanya diri anda dibandingkan dengan yang lain.

“NO ACTION NOTHING HAPPEN”
SELAMAT MAJU JAYA KEPADA ANDA SEMUA.

Thank God is an absolute way to attract more goodness and kindness into my life ~ Love u from Kak maz.

No comments: